Accueil Supertoinette.com
  › Accueil   Albums  › Mon Profil  › Liens  › Livre d'  › Messages Privés  Membres Membres |RechercherRechercher | AideAide  
          Rechercher des recettes  

Banoffee pie

Poster un nouveau sujet Répondre au sujet Desserts: Gâteaux (au yaourt, génoise, cakes, 4/4,...) « Supertoinette Début du ForumDessertsDesserts: Gâteaux (au yaourt, génoise, cakes, 4/4,...) «

new! Les dernières recettes en photos [Toutes les recettes]

Recette : Cake au citron Recette : Gâteau yaourt poires au sirop Recette : Gâteau aux dés d'oranges confites Recette : La cuca de banana - gâteau du Brésil Recette : Gâteau yaourt au citron Recette : Gâteau aux pommes et mascarpone Recette : Gâteau fondant aux pommes et au mascarpone Recette : Gâteau yaourt et café
« Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant » 
Auteur Message
glen.izzy
Membre Super Actif
Membre Super Actif

Zodiaque:Lion
Signe Chinois: Bouc

Posté le: 04 Mar 2007 [10:50]     Banoffee pie

Qui sait faire?
Je sais qu'il me faut deux boites de lait sucre condense que je dois faire cuire pendant 2 heures
des biscuits digestives
du beurre
Mon probleme est quelle creme utilisee

Merci d avance

Version imprimable de cette page
Solange
Membre Hyper Actif
Membre Hyper Actif

Zodiaque:Vierge
Signe Chinois: Buffle

Posté le: 04 Mar 2007 [11:21]    

Bonjour en voici une mais elle est en anglais et elle vient du site www.waitrose.co.uk
sinon il y en a une sur :
http://lapopotedupotager.hautetfort.com/archive/2006/10/19/banoffee-pie.html

Voilà j'espère t'avoir un peu aidé.

Banoffee Pie 1

This recipe uses a homemade toffee sauce but you can substitute a ready-made variety

Makes four 10cm tartlets
Ingredients

400ml tin sweetened condensed milk
100ml double cream
90g cold unsalted butter, cubed
120g plain flour, sifted
25g icing sugar, sifted
1½ tablespoon very cold water
2 medium bananas
200ml double cream, whipped
4 tablespoons grated plain chocolate
Instructions

To make the toffee sauce, place the can of condensed milk, unopened, in a saucepan and cover with cold water. Bring to the boil and keep on a steady simmer for 3 hours, topping up the water if necessary. Turn off the heat and allow the can to cool in the saucepan.

Once cool, open the can and measure out 250g caramelised milk. Place this in a large bowl and add the whipped double cream. Whisk to create a thick toffee. Keep aside at room temperature. Alternatively, use 250g Ballyshiel toffee sauce.

To make the pastry, place the butter in a bowl. Add the flour and icing sugar and lightly rub in with your hands until the mixture resembles breadcrumbs. Add the cold water and work the mixture briefly until it forms a ball. Lightly flatten, wrap in clingfilm and refrigerate for 25 minutes.

Preheat the oven to 200°C/gas 6. Take the pastry out of the fridge, roll it out and use to line 4 x 10cm tartlet cases. Line each with foil and pour in dried beans or rice to fill the case. Fold the foil over the beans or rice so that you have a small parcel in the case.

Bake for 10 minutes then take the pastry out of the oven. Carefully remove the foil parcels and place the tartlet cases back in the oven for a few minutes, until the bases colour nicely. Take out of the oven and allow to cool.

Peel the bananas, cut into diagonal slices and use to cover the base of each tart. Allow about half a banana per tart, possibly a little less. Fill each case with toffee sauce and refrigerate immediately. Keep in the fridge for about 2 hours, so that the toffee firms up.

Take out of the fridge, and leave to return to room temperature. Place a generous dollop of whipped double cream on each portion. Sprinkle with some grated chocolate and serve.

glen.izzy
Membre Super Actif
Membre Super Actif

Zodiaque:Lion
Signe Chinois: Bouc

Posté le: 04 Mar 2007 [20:36]    

Merci beaucoup pour ta recette
c'est le dessert prefere de mon homme donc c etait imperatif
Si tu veux d autres recettes cuisine anglaise j en ai plein
A bientot
Izzy

Solange
Membre Hyper Actif
Membre Hyper Actif

Zodiaque:Vierge
Signe Chinois: Buffle

Posté le: 05 Mar 2007 [05:24]    

Hello, Kikou, Bonjour Izzy,
Contente de t'avoir aidée.
Moi aussi j'ai plein de recettes anglaise, j'ai vécu en Angleterre.

Bonne journée et bon Banoffee pie !

Poster un nouveau sujet Répondre au sujet Desserts: Gâteaux (au yaourt, génoise, cakes, 4/4,...) « Supertoinette Début du ForumDessertsDesserts: Gâteaux (au yaourt, génoise, cakes, 4/4,...) «
Page 1 sur 1